A- A A+

Dinàmica

Cal llegir amb deteniment l'article següent. Us recomanarà tot un seguit de pautes per utilitzar l'obturador de forma correcta.
Tot seguit caldrà pujar les vostres imatges a la carpeta OBTURACIÓ1 amb el seu identificador (s'avaluarà de forma individual).
Aquí s'hi desaran, com a mínim, 1 fotografia per alumne emprant la tècnica “lightpainting” com les que es detallen a continuació. Aquelles persones que us animeu a fer més fotografies pensant en activitats posteriors que hem comentat a classe teniu la possibiltat de penajar les fotos que cregueu oportunes. Les millors imatges (que tinguin a veure amb l'assignatura o amb l'escola) seran penades a la web de l'assignatura.


Instants fotogràfics. L’obturador

Fotografiar, del grec:  ”photo” (llum) i “grafia” (pintar): Pintar amb la llum.

L’obturador versus la fotografia nocturna

Per poder pintar amb la llum primer haurem de poder controlar al màxim una part imprescindible de la nostra càmera, l’obturador.

L’obturador és un sistema de làmines situades a l’objectiu de la nostra càmera situades just davant del diafragma que determina el temps d’entrada de llum per l’obertura del diafragma. El temps d’obturació es determina, com en el cas del diafragma, en part per les nostres preferències expressives i per diversos factors com:

Condicions lumíniques ambientals

A l’hora de calcular el temps d’obturació haurem de tenir en compte, en primer lloc, la llum ambiental en la que ens trobem, ja que quan més quantitat de llum més ràpid haurem de tancar l’obturador per què les nostres fotografies no quedin sobreexposades. Això farà que la nostra fotografia quedi sense contrast o tot al contrari. Si no comptem amb suficient llum ambiental haurem de mantenir l’obturador més temps obert per tal que passi la màxima llum i no ens quedin subexposades o fosques.

Obertura del diafragma

A l’hora de determinar quin temps hem de mantenir l’obturador obert, dependrà de l’obertura de diafragma que s’hagi escollit tenint en compte que, a una major obertura necessitarem una major velocitat d’obturació i en el cas contrari, a una menor obertura necessitarem una major entrada de llum, i per tant haurem de mantenir-lo obert més estona.

Distancia focal del nostre objectiu

Sense trípode i per obtenir imatges nítides haurem de tenir en compte la distancia focal del nostre objectiu. Quan major és la distancia focal més velocitat d’obturació haurem de fer servir:

15 mm = 1/30

50mm = 1/60 )

Moviment de l’objecte

Per a calcular el temps d’obturació, una altre factor a tenir present és la velocitat i cap a on es dirigeix respecte a la nostra càmera el tema a fotografiar.

Un peató que es dirigeix cap a la nostra càmera 1/30, en diagonal a la nostra càmera 1/60, creuant  1/125

Quan fer servir una velocitat d’obturació ràpida

L’elecció de la velocitat dependrà tant del tema com de la direcció en que es mou l’objecte a fotografiar. Per això quan els objectes estan en moviment hem de fer servir una obturació ràpida per “congelar” la imatge.


I ARA ANEM A PER L'EXERCICI OBTURACIÓ1
Quan fer servir velocitats d’obturació lenta

Un dels efectes creatius més importants que podem obtenir amb aquest tipus d’obturació és el denominat “lightpainting”. Aquest efecte s’aconsegueix utilitzant una velocitat d’obturació lenta que ens permet plasmar el moviment d’una font d’il·luminació en un lloc poc il·luminat i obtenir esteles o inscripcions lluminoses.

 


Per a la pràctica realitzada amb els alumnes es va fer servir una sala a les fosques, llanternes de diversos colors, trípode o algun elements per poder subjectar o recolzar la càmera.

Autors recomanats : http://www.blogdelfotografo.com/consejos-fotografia-lightpainting/”.

Joomla templates by a4joomla