A- A A+
Una de les formes de tenir presència favorable en els mitjans de comunicació és amb la realització d'un publireportatge. Recurs que resulta clau per al prestigi i la reputació de la marca on treballem. En aquesta punt explicarem la seva definició, importància, avantatges i desavantatges. Com a professionals en comunicació i màrqueting és bo conèixer opcions per fer un bon pla de comunicació, màrqueting i relacions públiques.

El publireportatge és un text periodístic que té l'objectiu de mostrar aspectes rellevants d'una organització. Les empreses poden optar per aquest recurs quan es presentin esdeveniments corporatius positius com aliances estratègiques, iniciatives de filantropia, premis... així com la trajectòria que ha tingut en un determinat sector.



En els mitjans de comunicació és fàcil d'identificar-los, ja que a l'inici pots trobar expressions com "informació comercial", "infocomercial", "publicitat institucional", entre altres.


Per fer un publireportatge, hi ha 8 aspectes a tenir en compte:
1. Projecte institucional de l'organització.
Cal que la redacció tingui en compte la missió, visió i filosofia de l'empresa.
2. Pressupost. Com és un espai que paga l'organització a un mitjà de comunicació, determina si tenen els recursos suficients per poder pautar en aquest mitjà. També estudia si és el canal adequat per difondre el teu publireportatge. En algunes empreses, el infomercial pot ser finançat per clients de l'organització, proveïdors, simpatitzants, o fins i tot si l'empresa té algun vincle amb el mitjà de comunicació, pot ser fins gratuït.
3. Treball col·laboratiu. Que la seva elaboració sigui conjunta entre el mitjà de comunicació i el departament de comunicacions de l'empresa. No obstant això, això depèn de les polítiques de comunicació de cada empresa.
4. Entrevistes o nota comercial.
Si no vols fer un article pots optar per fer una entrevista, o fer les dues.
5. Detallat. En un publireportatge pots aprofundir els aspectes que vulguis esmentar. És una nota que vas més enllà de la informació.
6. Fonts. Important seleccionar les fonts d'acord amb el que es vol transmetre en el publireportatge.
7. Llenguatge i estructura. Mantenir un llenguatge objectiu i neutral és una de les opcions per fer el publireportatge. Dividir-los per temes variats fa més organitzada la nota publicitària.
8. Fotografies.
Les imatges poden complementar la informació comercial.



El més recomanable és que siguin acords i estigui equilibrat al que es vulgui comunicar. I com tota acció comunicativa que realitzem, per millorar la presència de la marca en els mitjans, el publireportatge té els seus avantatges i desavantatges:
avantatges:
  1. Et dóna una visió àmplia de l'organització, ja que vas a explicar el que fa i la trajectòria positiva i històrica que ha tingut.
  2. Credibilitat. En ser exposat en un mitjà de comunicació ajudarà al fet que l'empresa tingui més visibilitat positiva. Aquesta pot ser replicada en altres mitjans de comunicació i fins i tot si és publicada a internet compartida en diferents mitjans socials, i en el mateix lloc web de l'empresa.
  3. Permanència del missatge. És una nota atemporal pel que en un futur es pot consultar i no perdrà vigència.
desavantatges
  1. Caure en la subjectivitat. Aquest tipus de peces escrites pot esmentar tot el temps a l'organització. El que pot ser motiu de rebuig pels lectors.
  2. Que no arribi al públic desitjat. Per això és fonamental identificar els mitjans efectius on les persones que m'interessin llegeixin el missatge. Segmentar mercats. Preguntar-se per exemple, si llegeixen diaris impresos o electrònics o més aviat prefereixen revistes.



Joomla templates by a4joomla