A- A A+
Benvolguts,
Us faig arribar algunes recomanacions finals de cara a la prova global del tercer trimestre. Recordeu que és una prova de final de curs i, en certa manera, inclouen tot el que heu estat treballant durant el curs. Cal, doncs, que demostreu que teniu un coneixement global de l’assignatura, que sou capaços de redactar respostes ordenades i coherents i, per últim, que sabeu emprar el vocabulari específic de la matèria.

Cal llegir amb atenció el dossier de l'assignatura i revisar els continguts que s'hi desenvolupen, comparant-los amb el material audiovisual i els anuncis que hem treballat a l'aula.

Pel que fa a la PUBLICITAT:

  • Definir correctament el concepte de publicitat, entendre la seva importància en l'entramat empresarial i definir i diferenciar correctament els conceptes de Publicitat, relacions públiques i propaganda.
  • Característiques del llenguatge publicitari (el missatge publicitari i la resposta)
  • Característiques de la publicitat GRÀFICA I AUDIOVISUAL ( definició i detecció en una imatge publicitària) titular, cos, marca, eslògan
  • Característiques del MISSATGE publicitari ***
  • Característiques de la imatge publicitària (cal relacionar-ho amb les funcions del llenguatge) i professionals
  • L'element musical en la publicitat
  • EL llenguatge de les marques: FUNCIONS DELS LOGOTIPS EN PUBLICITAT (relacionar-ho amb fucions del llenguatge)
  • TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ EMPRESARIAL (tipus de tècniques publicitàries emprades per les organitzacions)
  • FUNCIONS DE LA PUBLICITAT PUBLICITAT***


  • Característiques de la FOTOGRAFIA PUBLICITÀRIA. Heu de saber enumerar les característiques de la imatge publicitària. (Repasseu l’audiovisual referent a la imatge publicitària que heu visionat a classe.)
  • Relacionar els diferents patrons d'anuncis treballats i detectar-los en una imatges publicitària
  • Conèixer les diferents FIGURES RETÒRIQUES aplicades a la publicitat i detectar-les.



El procés publicitari: elements en joc Fer un anunci publicitari
PUBLICITAT I DRETS DELS CONSUMIDORS
La insústiria de la seducció. Els estereotips i el món irreal
VOCABULARI PUBLICITAT
LA PUBLICITAT (arts i oficis)
AUDIOVISUAL: Fotografia i publicitat
Repasseu molt bé els aspectes següents:


Reviseu també:

  • els conceptes referents a la publicitat que trobareu al dossier“EL LLENGUATGE PUBLICITARI” ). Conèixer els departaments de l'agència publicitària i el mercat. Brífing, Comprador, Consumidor, Creativitat condicionada, Màrqueting, Posicionament, Propaganda, Públic objectiu, Publicitat, Relacions Públiques, Segmentació del mercat, Consumidors potencials, etc
  • Definir el concepte d'actitud en publicitat i enumerar clarament els OBJECTIUS més clars que persegueix la publicitat (detectar-los en una imatge i concretar-los amb el vocabulari adient)



 

Estudieu amb atenció l’apartat referent a l’anàlisi de la imatge publicitària (és un magnífic resum del que heu treballat aquest curs). Trobareu a la prova preguntes on haurem d’analitzar diferents imatges publicitàries: Cal dominar el darrer apartat referent a l’esquema d’anàlisi d’un anunci publicitari a nivell teòric
Memoritzeu i desenvolupeu l'ANALISI ANUNCI PUBLICITARI que trobareu al web.


També es poden demanar aspectes concrets de l'esquema (com ara el punt, la línea, el color, simbologia del color, etc.) i, a partir d'una imatge, desenvolupar una pregunta concreta sobre algun d'aquests apartats.
Pot ser-vos de molt profit la visualització dels apartats
PUBLICITAT I ESTEREOTIPS CROMÀTICS (PREZI)
PDF EXPLICATIU: PUBLICITAT, L'ART DE PERSUADIR

Recordeu que cal saber les definicions de imatge icònica, abstracta, figurativa realista...

En aquest sentit recordar-vos que cal conèixer i definir els diferents

Tal i com hem treballat cal entendre i definir els graus de significació de la imatge i saber comentar-los en una imatge

1.     Iconicitat i abstracció
2.     Senzillesa i complexitat
3.     Monosèmia i polisèmia
4.     Originalitat i redundància
5.     Denotació i connotació


Definir clarament què és el grau d’impacte d’una imatge i què són els estereotips (saber-los detectar en un missatge publicitari).
Les trobem al darrer apartat del dossier de publicitat; També les trobem repetides i us poden anar molt bé a les definicions del primer dossier del curs.

·       Per últim cal conèixer els diferents graus de relació entre el text i la imatge d’un anunci, especialment la RELACIÓ SIGNIFICATIVA: cal entendre i explicar si el text fa una

o   funció de suport o recolzament,
o   una funció de relleu o simbiosi
o   una funció de parasitisme
(Mireu-vos bé les imatge de la pàgina web i del primer dossier pàg 21 i 22)


Repasseu molt bé els exercicis que hem analitzat i corregit en les darreres classes. Trobareu alguna pregunta amb el mateix enunciat que algun dels exercicis proposats.

Aquestes són algunes de les recomanacions de caire orientatiu per a la prova. Durant la classe de repàs podeu formular tots els dubtes que tingueu i acabarem de perfilar el contingut de la prova final.

Bona feina i bon estudi
Joomla templates by a4joomla